Coca-Cola

Het fenomeen van Dry January is komen overwaaien uit Groot-Brittannië en lijkt in 2020 haar absolute hoogtepunt te hebben bereikt. Gelukkig zijn er steeds meer alternatieven om de eerste maand van het jaar alcoholvrij door te komen: met een heerlijke Fïnley Tonic, Ginger Ale of Bitter Lemon zijn er voldoende alcoholvrije opties beschikbaar!

Voor Fïnley ontwikkelden wij de Dry January campagne. Drie dagen shooten op toffe locaties in Amsterdam, leverden dit heerlijke resultaat op. Ook de nabewerking en doorvertaling naar abri’s namen wij voor onze rekening. Een leuk feitje: ondanks dat het buiten 5 graden was, schoten we zowel de zomer- als de winterbeelden.

Christie: ‘Een tof project waarbij de verschillende aspecten van fotografie bij elkaar kwamen: visagie, (food)styling, modellen en nabewerking. Finally was alle draaidagen aanwezig en zorgden dat alle beelden er even lekker uit kwamen te zien. Mooi hoe we via deze beelden hebben kunnen bijdragen aan de uitstraling van het merk.’

Wist je dat 1 op de 3 Nederlanders te weinig drinkt? Hierdoor word je sneller moe, verlies je productiviteit en kun je je minder goed concentreren. Zonde! Daarom ontwikkelden wij voor Coca-Cola European Partners de hernieuwde campagne voor Drinken Werkt Beter! We verzorgden de fotografie, de verfrissende key-visual, video content en de uitwerking naar alle materialen.

Maar we gingen verder dan dat! Om tot het juiste beeld te komen, maakten we gebruik van Neuromarketing. Zo testten we een aantal verschillende invalshoeken om erachter welk beeld de beste associaties opriep bij de doelgroep. Daarnaast hebben we eye-tracking gebruikt om de juiste compositie van het beeld te bepalen. Al deze data heeft ertoe geleid dat we onderbouwde keuzes konden maken op het gebied van copy, logo en stijl. Niet alleen drinken, maar ook Meten Werkt Beter!

Lisa: ‘De inzichten van het Neuromarketing onderzoek hebben ons ontzettend geholpen bij de ontwikkeling van de key-visual! Zo hebben we per doelgroep gekeken naar de voorkeuren in stijl en beeld. Daarnaast bleek uit het onderzoek dat een compositie met eten beter wordt gewaardeerd, dan beelden zonder eten. Zo hebben we elke element uit de visual opgebouwd uit de data van het onderzoek!’

De introductie van Fuze Tea was de grootste merkintroductie sinds Coca-Cola zero sugar. Het merk is niet meer weg te denken uit de supermarkt of horeca-gelegenheden en inmiddels zijn er 8 heerlijke smaken beschikbaar!

Afgelopen winter hebben wij de key-visual én doorvertalingen gemaakt voor Fuze Tea Apple Cinamon. Zo was deze limited edition te zien in abri’s, banners en POS-materialen door het hele land. Vanaf dit jaar gaan alle Fuze Tea varianten over op een vernieuwd recept, met getrokken thee. Ook hiervoor hebben wij diverse materialen ontwikkeld.

Teun: ‘Fuze Tea is een prachtig merk dat sinds de introductie in 2018 nog steeds grote ontwikkelingen doormaakt. Met de nieuwe smaak Fuze Tea Apple Cinamon werd ons de uitdaging gesteld om ijsthee ook in de winter te positioneren als aantrekkelijk drankje. Met een winterse uittaling hebben we Fuze Tea in een nieuwe jasje gestoken. Deze continue innovaties maken dit merk heerlijk om voor te werken.’

Coca-Cola is als fanpartner van de KNVB verbonden met het vrouwenvoetbal. Door middel van een grote campagne in Albert Heijn, abri’s en LED boarding rondom de velden, hebben wij mogen bijdragen aan de oranjegekte in Nederland!

Daarnaast hebben we diverse Out of Homes ontwikkeld die (zelfs tijdens de wedstrijd) nog door ons zijn aangepast op de uitslag van de finale! #teamwork. Ook hebben we gepersonaliseerde Coca-Cola flesjes gemaakt voor de speelsters om hen te feliciteren met hun prestaties.

Joost: ‘Naast alle artworks hebben wij zelf ook mee mogen genieten van de oranjegekte! Zo zijn we naar de wedstrijd Nederland-Kameroen in Valenciennes geweest. In een grote Oranje Colonne op weg naar het stadion, met op de achtergrond onze materialen én 3-1 winst! Wat wil een mens nog meer?’

Van LowLands tot Mysteryland en van TREK tot Solar. Wij helpen om de Coca-Cola merkbeleving zo veel mogelijk te verspreiden door zichtbaarheid op festivals.

Voor verschillende festivals ontwikkelden wij de menukaarten, het artwork voor speciale barren, stands, advertenties, glass sleeves en nog veel meer! Met verschillende 3D visualisaties hebben we Coca-Cola al voordat het festival begon meegenomen in het gehele traject. Zo konden zij op voorhand alle materialen al in festival setting ervaren!

Robert: ‘Wij houden van het festival seizoen! De start van het seizoen betekent dat wij weer aan de slag mogen met het opmaken van materialen voor de bekendste festivals. Creatieve opdrachten waarbij we vaak out-of-the-box mogen denken. Toffe activaties, mooi artwork en strakke deadlines dat maakt deze projecten ontzettend uitdagend!’

Voor Coca-Cola Nederland ontwikkelden wij de nieuwe Fanta keyvisual. Dit beeld vloeit voort uit de nieuwe visuele identiteit van Fanta: creatiever en gedurfder. Hij sluit aan op de jonge, dynamische doelgroep van Fanta. De spiraalvorm van de fles geeft je het gevoel dat je de fruitsmaak er écht uit kunt knijpen.

We hebben de visual ontworpen en doorvertaald naar verschillende outdoor materialen. Ook hebben we de visual omgezet naar een bewegende versie voor op gigantische digitale schermen in heel Nederland! Door de geanimeerde splash, gemaakt met onze 3D software, spat Fanta van alle digitale schermen!

Mirjam: ‘Ik ben echt trots op dit project! Overal hing de door ons ontworpen Fanta keyvisual. Mijn uitdaging? Photoshop en 3D software combineren in één beeld, de labels in de juiste hoeken renderen, druppels en ijs toevoegen. Alles om het zo realistisch mogelijk te maken. Het is super cool om hem dan vervolgens in elk bushokje en op elke hoek van de straat tegen te komen!’

Jaarlijks ontwerpen wij het Duurzaamheidsverslag voor Coca-Cola in Nederland, maar dit keer in een volledig nieuw jasje! We hebben de stijl van het duurzaamheidsevent OPEN en de maatschappelijke ambities THIS IS FORWARD laten samenkomen in ‘OPEN THE MAGAZINE’, een online, interactief magazine vol met achtergrondverhalen, video’s en sprankelende content over de duurzaamheidsambities van Coca-Cola.

Om deze duurzaamheidsambities zowel in beeld als taal samen te vatten hebben we samengewerkt met PR-bureau Coopr en de Franse webbouwer RacontR. Wij waren verantwoordelijk voor het volledig hernieuwde design en de begeleiding van het gehele project. Een prachtige klus met een mooi eindresultaat. Je bekijkt OPEN THE MAGAZINE hier!

Regine Crobach, Communications Manager bij Coca-Cola European Partners Nederland: “Na een hele prettige samenwerking met Finally rondom het duurzaamheidsevenement ‘Coca-Cola OPEN’, was het een logische stap om ons nieuwe vervolgproject, ‘OPEN The Magazine’, ook samen met Finally op te pakken. Finally heeft in korte tijd snel kunnen schakelen met een prachtig resultaat, dat precies aansluit bij hoe wij het magazine in gedachten hadden.”