Coca-Cola

Ter gelegenheid van het 25-jarig jubileum van Lowlands sloegen Coca-Cola en Lowlands de handen ineen om liefdesverhalen vast te leggen. Wij ontwikkelden hiervoor verschillende materialen. Finally ❤ Coca-Cola & Lowlands!


Wij werkten aan de speciale Limited Edition Lowlands / Coca-Cola bottle inclusief giftbox, animatie-video’s, materialen voor de sodabar en een 3D visualisatie van de verfrissende waterbar.

Lisa: “Dit was een tof project: hoe raak en verbind je de festivalbezoeker met opvallend artwork? Het schakelen met alle verschillende partijen maakte het project dynamisch en uitdagend. De tijdsdruk was hoog, but we nailed it!”

Jaarlijks ontwerpen wij het Duurzaamheidsverslag voor Coca-Cola in Nederland, maar dit keer in een volledig nieuw jasje! We hebben de stijl van het duurzaamheidsevent OPEN en de maatschappelijke ambities THIS IS FORWARD laten samenkomen in ‘OPEN THE MAGAZINE’, een online, interactief magazine vol met achtergrondverhalen, video’s en sprankelende content over de duurzaamheidsambities van Coca-Cola.

Om deze duurzaamheidsambities zowel in beeld als taal samen te vatten hebben we samengewerkt met PR-bureau Coopr en de Franse webbouwer RacontR. Wij waren verantwoordelijk voor het volledig hernieuwde design en de begeleiding van het gehele project. Een prachtige klus met een mooi eindresultaat. Je bekijkt OPEN THE MAGAZINE hier!

Regine Crobach, Communications Manager bij Coca-Cola European Partners Nederland: “Na een hele prettige samenwerking met finally rondom het duurzaamheidsevenement ‘Coca-Cola OPEN’, was het een logische stap om ons nieuwe vervolgproject, ‘OPEN The Magazine’, ook samen met Finally op te pakken. Finally heeft in korte tijd snel kunnen schakelen met een prachtig resultaat, dat precies aansluit bij hoe wij het magazine in gedachten hadden.”

Op 1 januari 2018 heeft Nederland kennis gemaakt met het nieuwe ijstheemerk Fuze Tea. Het is de grootste merkintroductie van Coca-Cola Nederland sinds de introductie van Coca-Cola zero 10 jaar geleden!

Maandenlang hebben wij het voor ons gehouden en in alle stilte gewerkt aan de voorbereidingen van deze lancering. We maakten materialen en presentaties voor ondernemers, speciaal gericht op de kennismaking met Fuze Tea. Hierna hebben we alle packshots en keyvisuals ontwikkeld, inclusief de doorvertalingen, die overal in Nederland te zien waren. Abri’s, flyers, banners, POS-materialen, 3D visualisaties en geanimeerde video’s: je kunt gerust zeggen dat wij inmiddels échte FuzeTea kenners zijn!

Joost: “Wat was het leuk om vanaf het eerste moment betrokken te zijn bij de introductie van Fuze Tea. We hebben nauw samengewerkt met Coca-Cola om de materialen te ontwikkelen voor de introductie en eerste campagne. Toen het eindelijk zover was, kwamen we werkelijk overal onze materialen tegen. Hoe gaaf!”

Voor Coca-Cola Nederland ontwikkelden wij de nieuwe Fanta keyvisual. Dit beeld vloeit voort uit de nieuwe visuele identiteit van Fanta: creatiever en gedurfder. Hij sluit aan op de jonge, dynamische doelgroep van Fanta. De spiraalvorm van de fles geeft je het gevoel dat je de fruitsmaak er écht uit kunt knijpen.

We hebben de visual ontworpen en doorvertaald naar verschillende outdoor materialen. Ook hebben we de visual omgezet naar een bewegende versie voor op gigantische digitale schermen in heel Nederland! Door de geanimeerde splash, gemaakt met onze 3D software, spat Fanta van alle digitale schermen!

Mirjam: ‘Ik ben echt trots op dit project! Overal hing de door ons ontworpen Fanta keyvisual. Mijn uitdaging? Photoshop en 3D software combineren in één beeld, de labels in de juiste hoeken renderen, druppels en ijs toevoegen. Alles om het zo realistisch mogelijk te maken. Het is super cool om hem dan vervolgens in elk bushokje en op elke hoek van de straat tegen te komen!’

Wij maken jaarlijks divers artwork op voor het festivalseizoen, zodat Coca-Cola ook daar goed zichtbaar is.

Voor verschillende festivals ontwikkelden wij de menukaarten, het artwork voor speciale barren, stands, advertenties, glass sleeves en nog veel meer! Met verschillende 3D visualisaties hebben we Coca-Cola al voordat het festival begon meegenomen in het gehele traject. Zo konden zij op voorhand alle materialen al in festival setting ervaren!

Robert: ‘Wij houden van het festival seizoen! De start van het seizoen betekent dat wij weer aan de slag mogen met het opmaken van materialen voor de bekendste festivals. Van Lowlands tot Solar en van TREK tot Mysteryland… Bijna overal kom je ons werk tegen!’

Ter introductie van de nieuwe kaskraker ‘Star Wars – The last Jedi’ hebben wij verschillende materialen opgemaakt in Star Wars thema. Ze waren te zien in de Albert Heijn en de bioscopen Pathé, Kinepolis en VUE!

Finally maakte zes speciale Star Wars bottles met bijpassende giftbox, een draagtray en POS-materialen. Daarnaast zijn de visuals doorvertaald naar instore meubels voor de verschillende bioscopen.

Xander: ‘Het is mooi om bij te dragen aan een internationale samenwerking tussen Coca-Cola en Disney. Mijn doel: met ons artwork alle verwachtingen overtreffen. Of zoals Yoda zou zeggen: “Do… or do not. There is no try.” Stiekem het allerleukste aan dit project? Dat ik tijdens mijn werk met mijn hobby bezig mocht zijn!’

Drinken Werkt Beter is een initiatief van Coca-Cola European Partners en stimuleert mensen om meer water te drinken. Een langlopend project waarbij wij alle materialen hebben ontwikkeld om bewustzijn te creëren bij werkend Nederland. Want, wist je dat 1/3 van de Nederlanders te weinig drinkt?

Naast allerlei materialen voor op de werkvloer hebben we voor dit project ook de beursstand & ondersteunende promotiematerialen ontwikkeld: van flyer tot videobrochure, en van narrowcastings tot de website.

Joost: ‘Een groot project met ontzettend veel verschillende materialen. Drinken Werkt Beter begint zelfs bij ons op kantoor te leven. In de studio is er een watergong geïntroduceerd die ons herinnert om water te drinken. Schijn je ook nog eens productiever van te worden!’