De Kuyper

Sinds 1 januari 2018 is Koninklijke de Kuyper gestart met de distributie van Beam Suntory merken op de Nederlandse markt. De eerste stap in deze samenwerkingen is het distribueren van de merken Jim Beam, Marker’s Mark, Sourz, Sauzza Tequila en Canadian Club.

Om het merk Jim Beam in het uitgaansleven te promoten hebben wij een opvallende horeca-activatie ontwikkeld. Tijdens de Jim Beam Nights wordt er op één avond veel zichtbaarheid gegeven aan het merk. Drink met je vrienden een Jim Beam Highball aan de bar of leg je legendarische avond vast met een foto bij de sharingbox. Wij bedachten het totaalconcept en ontwikkelden alle ondersteunende materialen: van neon-sigining tot menukaarten en van bierviltjes tot social media post. Nederland is klaar voor Jim Beam. Cheers!

Lisette: “Bij finally vinden wij het allerleukst als we van concept tot uitvoering aan een opdracht kunnen werken. Bij Jim Beam was dit het geval. Van de invulling van de horeca activatie, het artwork en de samenstelling van de promotiepakketten tot en met de productie van o.a. neon signing en het organiseren van de Sharingbox op locatie. Op deze manier kunnen wij creativiteit combineren met sterk projectmanagement en onze klant zowel verrassen als ontzorgen.”

Voor de sales afdeling van De Kuyper ontwikkelden wij de Selling Story: een interactief document dat salesmanagers gebruiken tijdens hun afspraken. Het document bevat trends, achtergrondverhalen en een overzicht van het gehele De Kuyper assortiment. Een handige tool die salesmanagers ondersteunt tijdens hun dagelijkse werkzaamheden.

Tijdens onze fik-off brachten we sales en marketing samen, om zo tot een concept te komen dat door de hele organisatie zou worden gedragen. We presenteerden een pakkend sales verhaal en bepaalden samen de gewenste flow. Vervolgens gingen wij aan de slag met de huisstijl en visuele identiteit. Het document werd zo goed ontvangen dat het inmiddels ook internationaal wordt gebruikt!

Vivienne: ‘Dit was echt een tof project! Van creatief concept tot de visuele uitwerking. De hiervoor ontwikkelde huisstijl is inmiddels doorgevoerd als een belangrijk huisstijlelement van De Kuyper. We hebben zelfs de Chinese vertaling van de Selling Story voor onze rekening genomen. Best een uitdaging, die Chinese tekens.’

Wij ontwikkelden het cocktailkaarten concept voor De Kuyper, waarbij horecaondernemers bij aankoop van De Kuyper likeuren een customized cocktailkaart aangeboden krijgen. Naast de designs, zijn we ook verantwoordelijk voor het bestelsysteem en de productie.

Inmiddels liggen onze cocktailkaarten verspreid door het hele land! Het gehele concept vraagt om continue ontwikkeling. We houden ons daarom constant bezig met hoe we horecaondernemers kunnen blijven verleiden en de tool verder kunnen uitbreiden.

Vivian: ‘Dit project is gestart toen ik net bij Finally kwam werken. Ik heb de gehele ontwikkeling van het traject meegemaakt: van een eerste fik-off sessie tot volledige realisatie. Ik krijg er ontzettend veel energie van om het product verder te ontwikkelen en het gehele proces te professionaliseren. Mijn doel? Deze tool laten uitgroeien tot een ware upsell machine. Getting there!’