Max Havelaar

Stichting Max Havelaar helpt kleine producenten in ontwikkelingslanden bij betere werkomstandigheden. Inmiddels is het Fairtrade keurmerk vertegenwoordigd in 30 landen, zijn er 1,65 miljoen boeren aangesloten en worden er wereldwijd 27.000 producten met het Fairtrade keurmerk verkocht.

Twee keer per jaar helpen wij Max Havelaar bij de ontwikkeling van de huis aan huis Fairtrade folder. Deze folder is een samenwerking tussen verschillende supermarkten en Fairtrade merken. Dit jaar hebben we een opvallende nieuwe pop-art stijl ontwikkeld! Voor elke retailer maakte we een aparte illustratie waarbij we de huisstijl van Max Havelaar en de retailer hebben gecombineerd. Deze worden ondersteund met feitjes over de impact van Fairtrade. Zo nemen we consumenten niet alleen mee in goede aanbiedingen, maar leren we hen over het werk van Fairtrade in ontwikkelingslanden.

Christie: “Ondanks dat Max Havelaar zich al een hele lange tijd inzet voor betere leef- en werkomstandigheden van boeren, blijven ze ook op het gebied van marketing innoveren. Ik vind het mooi om mee te denken hoe we hun boodschap verder kunnen aanscherpen en een visuele uitstraling te vinden die hierbij past. Een prachtig merk dat de aandacht krijgt die het verdient.”