McDonald’s

McDonald’s neemt haar verantwoordelijkheid als het gaat om duurzaamheid. Zo zetten zij met hun internationale duurzaamheidsprogramma Scale for Good in op de meest urgente maatschappelijke milieu-uitdagingen van deze tijd, zoals het tegengaan van klimaatverandering, vermindering van afval en (voedsel)verspilling, het bieden van verantwoorde voeding en goed werkgeverschap.

Om deze initiatieven te ondersteunen helpen wij zowel McDonald’s Nederland als de Franchisenemers met diverse ondersteunende materialen. Zo ontwikkelden we voor McDonald’s Nederland een animatie en infographic voor het Scale for Good programma en denken wij met de Franchisenemers mee over hoe zij via de juiste communicatieboodschap bijvoorbeeld zwerfafval bij restaurants kunnen verminderen.

Lisette: ‘In een tijd waarin klimaatverandering hoger op de agenda staat dan ooit tevoren, zien we ook dat onze klanten hier hun verantwoordelijkheid nemen. Aan ons de taak mee te denken hoe we deze boodschappen op een zo transparant mogelijke manier met de rest van de wereld kunnen delen. Daarnaast helpen wij, bijvoorbeeld door middel van nudging, om zo veel mogelijk mensen te activeren ook hun steentje bij te dragen. Mooi dat wij hiermee als finally een klein beetje invloed kunnen uitoefenen op een schonere wereld!’

Het vinden van het juiste personeel is essentieel voor het succes van een organisatie. Ook bij McDonald’s is werving een belangrijk thema. Voor het aantrekken van nieuwe crewleden ontwikkelen wij diverse wervingsmaterialen en helpen we bij de doorvertaling van landelijke campagnes naar lokaal niveau.

En met succes! De Crew zoekt Crew Campagne van McDonald’s Nederland is onlangs beloond met een Zilveren Effie! In 2018 solliciteerden namelijk maar liefst 114.000 mensen bij McDonald’s. Met leuke initiatieven, zoals sollicitatie-avonden en het sollicitatiemenu worden potentiele crewleden geënthousiasmeerd om te solliciteren op een leuke (bij)baan. Wij ondersteunen deze initiatieven door middel van diverse materialen, zoals: trotters, flyers, advertenties, posters, tafelkaartjes en social media content.

Vivienne: ‘McDonald’s is altijd in beweging. Met landelijke campagnes is McDonald’s vaak zichtbaar in het straatbeeld. Voor mij is het de uitdaging om het merk eenduidig naar voren te laten komen en de stijl te bewaken: van landelijke campagne tot lokale doorvertaling.’

McDonald’s Delft vroeg ons te helpen bij de lancering van McDelivery. Met deze bezorgservice kun je waar en wanneer je maar wilt jouw favoriete McDonald’s producten bestellen! Om dit onder de aandacht te brengen bij de inwoners van Delft, bedachten wij een ludieke activatie.

In het centrum van Delft werden mensen onverwachts verrast met McDonald’s bestellingen. We trokken de aandacht met XXL McDonald’s zakken en deelden verschillende goodies uit. Het resultaat? Na de activatie zijn het aantal McDelivery bestellingen fors gestegen en weten de inwoners van Delft de service perfect te vinden.

Ayleen: ‘Het was fantastisch om te zien hoe nietsvermoedende voorbijgangers op het Bastiaanplein in Delft werden overvallen met allerlei verrassingen. We filmden de gehele activatie, zodat we ook op social media een groot bereik realiseerden. Een tof project, gaaf concept en lekkere uitwerking.’