John & Co

Communication Guidelines

  • Visuele identiteit
  • Copywriting
  • Design
  • Brandguide

Introductie

John & Co’s verpakkingen zien er fantastisch uit, maar na onderzoek bleek dat het design zich niet leende voor de gewenste uitstraling in de campagnemiddelen. Er werd gezocht naar een wijze waarop het merk zich visueel en communicatief iconischer kon pro$leren – voortbouwend op de bestaande visual identity.

John & Co’s verpakkingen zien er fantastisch uit, maar na onderzoek bleek dat het design zich niet leende voor de gewenste uitstraling in de campagnemiddelen. Er werd gezocht naar een wijze waarop het merk zich visueel en communicatief iconischer kon profileren – voortbouwend op de bestaande visual identity.

  • Visuele identiteit
  • Copywriting
  • Design
  • Brandguide

Het concept

Wat-als we met de design-
conventies van de botanische branche breken?

Een tuinmerk dat helemaal niet oogt als tuinmerk. Dat was ons doel. Hoewel John & Co een milieubewust en natuurliefhebbend merk is, wilden we wegblijven van de conventionele communicatie. Want met alle respect naar moeder aarde; lief zijn voor de natuur hoort niet onderscheidend te zijn - het is een vereiste. Dus om ervoor te zorgen dat gras groener is aan ónze kant, besloten we een eigenwijzer pad te volgen.

De uitwerking

Aan de slag met de kern.

Elke uiting gaat terug naar de kern van het product én het product als kern van de uiting. De visuele identiteit is flexibel, minimalistisch en gebruikt levendige kleuren die rechtstreeks van de flora en fauna op de verpakkingen afkomen.

De groene vorm uit het logo wordt gebruikt als tekstballon voor korte headers en productnamen. De tone-of-voice is rap van de tong en brengt usp’s over aan de hand van ‘pop culture references’, woordgrappen en bijzondere vergelijkingen.

Dit alles legden we vast in een uitgebreide communication guide en daarmee legden we de basis voor de groei van John & Co. De volgende stap is oogsten!

Een super impactvolle communicatiestijl die precies uitstraalt waar we naar op zoek waren!

Liesbeth Tol-Moeke, Director of Marketing & Innovation EUROstyle

Terug naar Home

Deze website maakt gebruik van cookies voor het optimaliseren van de website en services. Kies optimaal voor de beste ervaring, of minimaal voor alleen de vereiste cookies.