Coca-Cola
Antoon
- Activatie
- Concept
- Design
- Online platform
- Productie
Introductie
Coca-Cola wil met Coke Studio onvergetelijke muziekervaringen bieden. Daarom draaide afgelopen zomer een 360-graden campagne gericht op de nieuwe generatie muziekliefhebbers. Aan ons de uitdaging om, in lijn met de themacampagne, een opmerkelijke activatie te ontwikkelen.
Coca-Cola wil met Coke Studio onvergetelijke muziekervaringen bieden. Daarom draaide afgelopen zomer een 360-graden campagne gericht op de nieuwe generatie muziekliefhebbers. Aan ons de uitdaging om, in lijn met de themacampagne, een opmerkelijke activatie te ontwikkelen.
- Activatie
- Concept
- Design
- Online platform
- Productie
Het concept
Wat-als we een zoektocht bedenken waarvoor je niet van je plek hoeft te komen?
Rising star Antoon is rapper, zanger, producer én Coke Studio ambassadeur. Geïnspireerd door “Bootje”, één van zijn grootste hits, vind je op de meest gebruikte pont in Amsterdam een unieke activatie. Hier kunnen Antoons grootste fans op zoek naar exclusieve tickets. Met een gemiddelde reistijd van 3 minuten ontstaat er een race tegen de klok.
De uitwerking
Antoon heeft een bootje in de haven.
We ontwikkelden een bijzonder artwork: een portret van Antoon dat is opgebouwd uit diverse QR-codes. Aan zijn grootste fans de uitdaging om met hun mobiel de juiste te vinden, op de actiesite te landen en daarmee kans te maken op twee tickets.
Naast de activatie verzorgden we ook de thematische communicatie op de buitenkant van de pont.
We zijn enorm blij met deze super passende activatie voor Gen-Z.
Anouk van den Broek, Coca-Cola mediamanager
Conclusie
Een goed idee laat je niet zomaar varen.
Volgens cijfers op de website van gemeente Amsterdam nemen gemiddeld zo'n 70.000 reizigers dagelijks een pont over het IJ. GVB exploiteert in totaal zes veerdiensten over het IJ - waarvan drie veerdiensten ten noorden van het Centraal Station, de thuishaven van onze Antoon-pont. Wanneer we het gemiddelde door zes delen, en vervolgens vermenigvuldigen met de looptijd, komen we uit op een gemiddelde van 326.666 impressies.
Zo’n 1.000 reizigers hebben succesvol deelgenomen aan de zoektocht en hoopten op twee exclusieve tickets voor Antoon. Kortom: 1 op de 326 impressies heeft het artwork gescand!
Meer werk zien?
Hier zijn nog drie cases die interessant zijn om te ontdekken.