ChocoVine
Rebranding
- Strategie
- Design
- Fotografie
Introductie
Het hemelse ChocoVine is de perfecte combinatie van Franse cabernet sauvignon en rijke Nederlandse chocolade. Maar zelfs een heerlijk zoete traktatie kan soms een opfrisser gebruiken. De visuele identiteit kwam niet langer overeen met het gewenste merkkarakter en klikte onvoldoende met de belangrijkste doelgroep; vrouwen tussen de 25 en 45 die zichzelf wat lekkers gunnen.
Het hemelse ChocoVine is de perfecte combinatie van Franse cabernet sauvignon en rijke Nederlandse chocolade. Maar zelfs een heerlijk zoete traktatie kan soms een opfrisser gebruiken. De visuele identiteit kwam niet langer overeen met het gewenste merkkarakter en klikte onvoldoende met de belangrijkste doelgroep; vrouwen tussen de 25 en 45 die zichzelf wat lekkers gunnen.
- Strategie
- Design
- Fotografie
Concept
Wat-als je geen water, maar chocola bij de wijn doet?
Het zijn de kleinste dingen in het leven die je het grootste plezier kunnen brengen. Denk maar aan een ijskoud glas ChocoVine na een lange dag werken. Het is een beloning, een delicatesse, een verwennerij. Deze sensatie moest ook een lust voor het oog worden.
Daarom verwerkten we meer fun in het merk en gaven het vorm als een traktatie voor volwassenen.
Onze uitgangspunten waren om het merk ‘lichter’, ‘vrouwelijker’ en ‘smakelijker’ te maken.
De uitwerking
Eye candy waarvan chocola valt te maken.
We namen afscheid van de donkere, terughoudende kleuren en gaven de energieke roze tinten – die in de oude brand guide als secundaire kleuren stonden aangemerkt – een prominente rol. Naast dat dit past bij de gewenste uitstraling, heeft het als bijkomend voordeel dat de POS-materialen scherp contrasteren met de doorgaans vrij donkere liquor stores.
De gebalanceerde golven van chocolade en wijn lijken naar elkaar te reiken alsof ze voor elkaar gemaakt zijn - en nooit meer zonder elkaar kunnen. Zwevende ingrediënten beelden verleidelijk de smaken uit.
We fotografeerden nieuwe serves, met klinkende ijsblokken, in glazen zoals de doelgroep deze ook in huis heeft. Daarmee benadrukken we het gemak van het serveren.
Alle visuele output bundelden we tot een nieuw vormgegeven brand guide, waarmee marketeers, uit liefde voor chocola én wijn, de markt verder kunnen veroveren.
Finally is er heel goed in geslaagd product en smaak naar voren te brengen en het merk een frissere uitstraling te geven met sprekende, smakelijke visuals.
Godelief, Global Marketing Director De Kuyper