Pitchkoff
Merkstrategie
- Strategie
- Design
- 3D
- Website
- Motion
- Content
Introductie
Het Bredase bureau Pitchkoff, gespecialiseerd in design en projectmanagement voor beursstands, shop-in-shops en experience centers, heeft een indrukwekkend portfolio van internationale A-merken opgebouwd. Door de jaren heen is het bureau gegroeid van underdog naar volwassen speler, waardoor de rebelse brand identity begon te wringen. Dit vroeg om een herpositionering en een vernieuwde visuele identiteit, zodat Pitchkoff zijn ambities en expertise krachtiger kan uitstralen in de volgende fase.
Het Bredase bureau Pitchkoff, gespecialiseerd in design en projectmanagement voor beursstands, shop-in-shops en experience centers, heeft een indrukwekkend portfolio van internationale A-merken opgebouwd. Door de jaren heen is het bureau gegroeid van underdog naar volwassen speler, waardoor de rebelse brand identity begon te wringen. Dit vroeg om een herpositionering en een vernieuwde visuele identiteit, zodat Pitchkoff zijn ambities en expertise krachtiger kan uitstralen in de volgende fase.
- Strategie
- Design
- 3D
- Website
- Motion
- Content
Concept
Wat-als scherpe randjes het mooier maken?
Tijdens een aantal intensieve workshops bleek dat het team zich niet langer herkende in hun eerdere avontuurlijke insteek. Ze wilden liever hun eigen unieke kijk op de branche gebruiken om een enthousiaste leiderschapsrol te vervullen. Daarom ontwikkelden we een fanatieke merkpositionering, met bijbehorende klantpersona’s als extern geweten, zodat ze concrete handvatten kregen voor hun ambities. Vervolgens namen we hun werkwijze onder de loep en creëerden de Pitchkoff Plottwister: hun methode om het onverwachte mogelijk te maken. Want grensverleggend zijn betekent de comfortzone uitdagen – en elk vraagstuk van een goede twist voorzien.
Goed werk
Patrick Geurts
De uitwerking
Bouwpakketten
op maat.
Het Pitchkoff-team bestaat, net als wij, uit nieuwsgierige en creatieve geesten, wat ons extra motiveerde om onderscheidende visuele elementen te creëren. Geïnspireerd door hun expertise bedachten we een speels visueel concept: een 3D sprue, een knipoog naar bouwpakketten.
We ontwikkelden tientallen sprues, variërend van de meest absurdistische tot functionele praatje-plaatje elementen, die hun projecten representeerden.
Deze sprues renderden we in een transparant, holografisch materiaal voor een kleurrijk, futuristisch effect. Om het geheel in balans te houden, bleef de rest van de huisstijl strak en minimalistisch. Al deze onderdelen kwamen samen in een nieuwe website met frisse content en case movies. Daarnaast creëerden we ondersteunende social content om het verhaal ook op LinkedIn verder te versterken.