Dr Pepper

Cherry Crush

  • Concept
  • Illustratie
  • Packaging design

Introductie

Een zoete Valentijnsdag

Cherry Crush is de nieuwste limited edition van Dr Pepper. Een klassieke smaak met een hartveroverende twist. Met Valentijnsdag als het startschot van een grote campagne, benaderde Coca-Cola Europa ons met de vraag om een liefdevol design te creëren voor de 330 ml blikjes, 500 ml PET-flessen en 2L PET-flessen. 

Het concept

Wat-als dit Cupido's favoriete nieuwe drankje is?

Ons uitgangspunt was een ‘liefdesdrank’ die harten verovert. Met de vrijheid van een limited edition-variant, konden we extra iconisch uitpakken. Samen met het team van Dr Pepper verkenden we verschillende routes; spelend met kleuren, illustraties, fonts en composities.

Elk voorstel straalde op eigen wijze een "crush" uit – verleidelijk, fun en vibrant. Daardoor kon het projectteam aan cherry-picking doen. Het winnende ontwerp bleek liefde op het eerste blik: een vurige romance. Een verpakking waar je graag je lippen aan zet – een onweerstaanbare look die uitnodigt tot proberen.

The teams loves the artwork - fun, vibrant and really bold!

Lilly Ockenden, Brand Manager

De uitwerking

Een roze wolk
in de winkels en op socials

We gaven gericht productieadvies voor een succesvolle vertaling van digitale ontwerpen naar de fysieke blikjes en PET-flessen, waarbij we zorgden voor een perfecte balans tussen esthetiek en technische haalbaarheid. Daardoor knalt Dr Pepper Cherry Crush visueel de schappen uit. Inmiddels veroveren de smaak en het design de UK. Gen-Z is op jacht en legt complete voorraden aan, zoals te volgen op TikTok en Instagram. De lancering werd niet zomaar een release, maar een underdog hype - een limited edition die niet alleen de winkels, maar ook de sociale feeds domineert.

Meer werk zien?

Hier zijn nog drie cases die interessant zijn om te ontdekken.

Terug naar Home

Deze website maakt gebruik van cookies voor het optimaliseren van de website en services. Kies optimaal voor de beste ervaring, of minimaal voor alleen de vereiste cookies.