Jim Beam
Welcome Sessions
- Online strategie
- Contentcreatie
- Social campagne
- E-mail marketing
Introductie
Jim Beam en Diggy Dex sloegen de handen ineen voor de tweede editie van Jim Beam Welcome Sessions. Op 20 september 2023 gaf Diggy Dex met complete band een intiem concert voor zijn trouwe fans. Aan ons de vraag om de online strategie, social campagne en contentcreatie te verzorgen.
Jim Beam en Diggy Dex sloegen de handen ineen voor de tweede editie van Jim Beam Welcome Sessions. Op 20 september 2023 gaf Diggy Dex met complete band een intiem concert voor zijn trouwe fans. Aan ons de vraag om de online strategie, social campagne en contentcreatie te verzorgen.
- Online strategie
- Contentcreatie
- Social campagne
- E-mail marketing
Het concept
Wat-als bekende artiesten hun fans in de spotlight zetten?
Livemuziek brengt mensen bij elkaar zoals een goede bourbon dat kan. Het verandert vreemden in vrienden. Niet voor niets zit de liefde voor communities in de eeuwenlange geschiedenis van Jim Beam vervlochten. Het internationale concept Jim Beam Welcome Sessions laat bekende bands en artiesten terugkeren naar hun creatieve broedplaatsen. Hier heten ze oude en nieuwe fans welkom als familie. Zo vieren ze de reis die ze samen hebben afgelegd.
De uitwerking
Wees welkom als familie.
Om de community te activeren ontwikkelde finally een online activatie om fans de kans te geven gratis tickets te winnen. De online activatie werd aangejaagd door een doordachte social campagne die de fans naar een online platform leidde. Deelnemers moesten slechts één vraag beantwoorden: "Waarom mag jij dit niet missen?" Dit vergrootte niet alleen de betrokkenheid van Jim Beam en Diggy Dex fans, maar verhoogde ook de online zichtbaarheid van het merk. Op het evenement werden de visuele elementen van Jim Beam consequent toegepast op bars, menukaarten, photoboots, banners en motion graphics.
Ook hebben we dit unieke intieme concert mogen vastleggen voor een mooie aftermovie. We volgden Diggy Dex en zijn band bij de voorbereiding, tot het energieke optreden en de interacties met fans. Interviews met Diggy Dex en zijn fans mochten niet ontbreken.
The right agency that understands us, helps us build and grow our brand.
John Broersma, Customer Marketing Executive De Kuyper
Meer werk zien?
Hier zijn nog drie cases die interessant zijn om te ontdekken.