Laphroaig
Brandmovie
- Videoconcept
- Productie
- Social campagne
Introductie
In een wereld waarin algoritmes ons steeds 'meer van hetzelfde' voorschotelen, vergt het karakter om je eigen weg te volgen. Whiskymerk Laphroaig weet daar alles van. De volle en rokerige smaak weerspiegelt het ontembare eiland Islay: een drieluik van turf, zout en vuur. Om de bijzondere smaken in Nederland op de kaart te zetten organiseert Laphroaig in september 2024 een uniek pop-up restaurant, waarvoor whiskyliefhebbers in alle soorten en maten kaarten kunnen kopen. Niemand minder dan de eigenzinnige chef-kok Jaimie van Heije is gevraagd zich te laten inspireren door Islay en een karakteristiek menu te ontwikkelen. Wij kregen de uitdaging om de gehele campagne te ontwikkelen en produceren.
In een wereld waarin algoritmes ons steeds 'meer van hetzelfde' voorschotelen, vergt het karakter om je eigen weg te volgen. Whiskymerk Laphroaig weet daar alles van. De volle en rokerige smaak weerspiegelt het ontembare eiland Islay: een drieluik van turf, zout en vuur. Om de bijzondere smaken in Nederland op de kaart te zetten organiseert Laphroaig in september 2024 een uniek pop-up restaurant, waarvoor whiskyliefhebbers in alle soorten en maten kaarten kunnen kopen. Niemand minder dan de eigenzinnige chef-kok Jaimie van Heije is gevraagd zich te laten inspireren door Islay en een karakteristiek menu te ontwikkelen. Wij kregen de uitdaging om de gehele campagne te ontwikkelen en produceren.
- Videoconcept
- Productie
- Social campagne
Concept
Wat-als werelden samenkomen op Islay?
We organiseerden samen met De Kuyper een fysieke en culinaire reis naar het afgelegen Schotse eiland. Hier verkenden we de smaakvolle wereld van de Laphroaig-distilleerderij, de natuurlijke wereld van Islay en Jaimie’s wereld aan culinaire mogelijkheden. Om het campagnethema te benadrukken, namelijk ‘strong character’, wilden we Jaimie’s uitgesproken nieuwsgierigheid naar Laphroaig's productieproces vastleggen in een mini-documentaire. Met andere woorden: zo min mogelijk gescript en zoveel mogelijk ruimte voor zijn eigen inbreng. Het bedenken van een nieuw menu is namelijk geen eenvoudige taak, maar een vastberaden zoektocht naar unieke smaken – een idealisme dat Jaimie en Laphroaig verbindt.
Uitwerking
Van concept en organisatie,
tot productie en post-productie
Voor de verandering legden we de nadruk niet op het concept, maar op de post-productie. Jaimie’s vrijheid én een strakke deadline waren de ingrediënten voor een vrije benadering. We filmden uren aan materiaal en verwerkten dit tot een korte brandmovie en diverse social assets. Met een voice-over brachten we zijn innerlijke monoloog tot leven en lijmden de uiteenlopende fragmenten naadloos aan elkaar – met als kers op de taart een voorproefje van Jaimie’s menu. Binnenkort volgt fase twee van de campagne: het pop-up restaurant.
Finally's toewijding en harde werk hebben geleid tot een authentieke campagne die met betoverende beelden het verhaal achter Laphroaig vertelt.
Arthur, Head of (Customer) Marketing NL De Kuyper