Avojoy
Dé kwaliteitsavocado
- Merkstrategie
- Visuele identiteit
- Campagneconcept
- Foodfotografie
- Productie
Introductie
Avocado’s zijn razend populair maar er is nog ruimte om de kwaliteit te verbeteren. Daar springt het nieuwe merk Avojoy op in. Dankzij farms over de hele wereld, strenge kwaliteitscontroles en ongekende service komen alleen de beste avocado’s bij de klant terecht. Aan ons de uitdaging om deze disruptor vorm te geven.
Avocado’s zijn razend populair maar er is nog ruimte om de kwaliteit te verbeteren. Daar springt het nieuwe merk Avojoy op in. Dankzij farms over de hele wereld, strenge kwaliteitscontroles en ongekende service komen alleen de beste avocado’s bij de klant terecht. Aan ons de uitdaging om deze disruptor vorm te geven.
- Merkstrategie
- Visuele identiteit
- Campagneconcept
- Foodfotografie
- Productie
Het concept
Wat-als je avocado's positioneert zoals luxe kof$emerken doen?
Smaak, beleving, authenticiteit en kwaliteit staan voorop. Want je kunt appels niet met peren vergelijken – en avocado’s niet met Avojoy. Gedreven door dit inzicht schudden we de markt op. Avojoy is dé kwaliteitsavocado waar pit in zit. Met zorg geselecteerd en persoonlijk bij jou bezorgd oftewel ‘the best avocados brought to you’.
$nally heeft geholpen van mijn bedrijf een sterk merk te maken.
Carel van Krimpen, Managing Director Greenpoint Trading
De uitwerking
Een construct
waar pit in zit.
Een naam, logo, huisstijl, verpakking, online en offline middelen, customer journeys, creatieve jaarplannen... Kortom, alles wat er bij een sterk en opvallend merk komt kijken.
De uitdagende doelgroep (o.a. supermarkten, horecaleveranciers, groothandels en restaurants) vereist een gefaseerde manier van communiceren. We maken gebruik van campagne bursts - gebaseerd op see, think en do - om een continue aanwezigheid te creëren. We vergroten de bekendheid, zorgen voor overweging en overtuigen met sterke usp’s. Steeds mooier, groter en succesvoller.
En tot slot werden er in de derde fase concrete leads verzameld aan de hand van een proeforder. Het succes van de campagne uitte zich niet in kwantiteit, maar kwaliteit. De leads bleken zo waardevol te zijn, dat de campagne binnenkort een vervolg krijgt. Kortom; een construct waar pit in zit. That’s all we avo wanted!
Meer werk zien?
Hier zijn nog drie cases die interessant zijn om te ontdekken.